LAMPIRAN A: PEMILIHAN/PERANGKAAN/PENENTUAN KANDUNGAN
Tajuk
Pengajaran : Pecahan -
Pecahan tak Wajar & Nombor Bercampur
Nama
Guru :
Hasmahani Binti Hassan Hadeli
Kelas : 4
Islah
Kandungan
Pengajaran :
Masa : 60
Minit
ANALISIS
MODEL ASSURE
LANGKAH
|
HURAIAN MODEL
|
HURAIAN ANALISIS
|
1
|
A – Analyze leaner
(Analisis ciri-ciri
pelajar)
|
Ciri-ciri umum murid:
· Telah
mempelajari topik pecahan sewaktu tahun 3.
· Bilangan
pelajar : lelaki perempuan
· Kemahiran
murid kelas ke 3 daripada 4 kelas
· Murid
sekolah islam di bandar
|
2
|
S – State objectives
(Menyatakan
objektif)
|
Diakhir
pengajaran dan pembelajaran, murid dapat :
1)
Menyatakan pecahan tak wajar dan nombor bercampur penyebutnya hingga 10.
2)
Menukar pecahan tak wajar penyebutnya hingga 10 kepada nombor bercampur dan
sebaliknya.
|
3
|
S – Select methods,
Media & Materials
(Memilih Kaedah,
Media & Bahan)
|
KAEDAH
:
·
Kemahiran berfikir banding beza dan menjana idea,
Konstruktivisme, ICT
MEDIA
& BAHAN :
·
Buku teks, potongan gambar (puzzle), computer riba,
LCD, slaid powerpoint
|
4
|
U – Utilize Media
& Materials
(Menggunakan Media
& Bahan)
|
Dilakukan
dalam sesi pengajaran dan
pembelajaran.
|
5
|
R – Require Learner
Participation
(Memerlukan
Penyertaan Pelajar)
|
Rujuk
RPH pada set induksi, langkah 2 dan 3.
|
6
|
E – Evaluate &
Revise
(Menilai &
Mengulangkaji)
|
Rujuk RPH pada langkah 2, 3 dan penutup.
|
No comments:
Post a Comment