Thursday, May 21, 2015

CONTOH LAMPIRAN MODEL ASSURE

LAMPIRAN A: PEMILIHAN/PERANGKAAN/PENENTUAN KANDUNGAN
Tajuk Pengajaran                    : Pecahan - Pecahan tak Wajar & Nombor Bercampur
Nama Guru                             : Hasmahani Binti Hassan Hadeli
Kelas                                        : 4 Islah
Kandungan Pengajaran           :
Masa                                       : 60 Minit

ANALISIS MODEL ASSURE

LANGKAH
HURAIAN MODEL
HURAIAN ANALISIS
1
A – Analyze leaner
(Analisis ciri-ciri pelajar)
Ciri-ciri umum murid:
·         Telah mempelajari topik pecahan sewaktu tahun 3.
·         Bilangan pelajar : lelaki perempuan
·         Kemahiran murid kelas ke 3 daripada 4 kelas
·         Murid sekolah islam di bandar

2
S – State objectives
(Menyatakan objektif)
Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat :
1) Menyatakan pecahan tak wajar dan nombor bercampur penyebutnya hingga 10.
2) Menukar pecahan tak wajar penyebutnya hingga 10 kepada nombor bercampur dan sebaliknya.
3
S – Select methods, Media & Materials
(Memilih Kaedah, Media & Bahan)
KAEDAH :
·         Kemahiran berfikir banding beza dan menjana idea, Konstruktivisme, ICT
MEDIA & BAHAN :
·         Buku teks, potongan gambar (puzzle), computer riba, LCD, slaid powerpoint

4
U – Utilize Media & Materials
(Menggunakan Media & Bahan)
Dilakukan dalam sesi pengajaran dan  pembelajaran.
5
R – Require Learner Participation
(Memerlukan Penyertaan Pelajar)
Rujuk RPH pada set induksi, langkah 2 dan 3.
6
E – Evaluate & Revise
(Menilai & Mengulangkaji)
Rujuk RPH pada  langkah 2, 3 dan penutup.

No comments:

Post a Comment